2017 február 08.

Kategória: 

  • Gépjármű biztosítás

Kérdés: 

Tiszteletem!
Évfordulóra felmondtam a kötelezőmet, melyre az előző biztosítóm meg is küldte a kártörténetit, melyet meg is küldtem az új biztosító részére. 2 hónap elteltével az újtól kapok egy módosító kötvényt (minden előzmény felszólítás nélkül) miszerint visszasorolnak A00-ba. Telefon miért, hívjam az előzőt, mert a Központi rendszerben nincs lezárva az előző szerződés, majd nem jók a személyi adatok, majd más nevén van az autó (törzskönyv a kezemben). Telefon ide, oda, az új biztosító fenyegetőzik, hogy díj nemfizetés miatt megszüntetik (holott a rendes besolrolás szerint negyed évre rendezve van) a kötelezőm. Kérdésem hova fordulhatok panasszal, mert azon kívül, hogy 3 hete még mindig nincs megoldás, a telefonszámlám a csillagos ég. Köszönöm.
Tisztelettel: Birgés Ildikó

Válasz: 

Tisztelt Kérdező!

Javasoljuk, hogy személyesen keresse fel régi biztosítójának központi ügyfélszolgálatát, csak ott tudja tisztázni, javíttatni az esetleges téves rögzítéseket. Új biztosítója csak a Központi Nyilvántartó Rendszerben található adatok alapján kötvényesíthet és állapíthatja meg biztosításának díját.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

A biztosítási szakértő válaszol

Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.

Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.

Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.

Kérdezze biztosítás szakértőnket itt >>

mutatva 1 - 20 / 1361
dokumentum hiánya
2024 szeptember 25.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Az RXG089 rendszámú autó cascoját a Groupamánál felmondtuk. Új biztosítást a CLB közvetítésével kötnénk. Az ajánlat kész, de hiánypótlás szükséges, nevezetesen a casco-bónuszt igazoló dokumentum. Ki adja ezt az igazolást, hogyan jutok hozzá? Tisztelettel: Sebőné Tóbel Erika
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
gépkocsi kárrendezés ideje ,mennyi idő alatt kell megállapítani a kár összegét
2024 szeptember 23.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Egy hónappal ezelőtt sávváltás közben oldalról belénk jött egy másik autó.A gépkocsi vezetője elmerte felelősségét.Aug 21 .-én lejelentettük javító szervíz közreműködésével, a kárt okozó biztosítója felé, ez az alfa biztosító.Pár napon belül a kárszakértőjük felmérte a kárt. Azóta eltelt egy hónap és nem történt semmi, annyi van a kárszám alatt azóta feltüntetve,hogy a jogalap és kár összegének megállapítása folyamatban van.Kérdésem! mennyi idő alatt kell ezt a biztosítónak eldönteni,/ A károkozó elismerte felelősségét/ Nekem munkaeszköz az autó.Kéthetes új autóról van szó.Sürgetésre nem reagálnak Köszönöm Válaszukat.
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Koccanás
2024 szeptember 21.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Mit kell abban az esetben tenni, ha a kétfél nem tud meg egyezzni abban, hogyki volt a felelős? Ebben az esetben , hogyan kell a bejelentési lapot kitölteni? És abban az esetben mi az eljárás, ha abban egyezzünk meg, hogy mind ketten hibásak vagyunk? Válaszát előre is köszönöm!
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Gepjarmu lefoglalas eseten biztositas kerdes.
2024 szeptember 21.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Cim! Erdeklodni szeretnek,ha meghatarozott idopontban le kell adnom egy autot lefoglalas miatt, akkor hogyan kell kezelni rajta levo kotelezo biztositast? Ha lefoglalas eseten van arra lehetoseg es kivonatom ideiglenesen a forgalombol, akkor az hogyan veglegesitheto? Ha veglegesen vonatom ki, akkor hogyan viszem le a vegrehajtohoz? Vagy ezt a vegrehajto intezi? Koszonom szepen!
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
KGFB kötés
2024 szeptember 20.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Az autó 2 evig le volt foglalva, most kerül vissza.Kgfb-t. milyen kötesi okkal kössem?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Károkozói szorzó
2024 szeptember 19.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Nem rég balesetet okoztam, amiről kaptam is értesítést, hogy mekkora összeget fizetett ki a biztosítóm a károsult félnek. Amiről viszont egy árva betűt nem írtak, hogy mekkora károkozói szorzó / pótdíjra számíthatok. Mivel a biztosításom GTK okán megszűnt, így jelenleg nincs élő kgfb-m, de hamarosan érkezik az új gépjármű, így szerettem volna megtudni, hogy mekkora összegre számítsak. Az új kgfb másik biztosítónál lesz kötve. Ki fogja nekem tudni megmondani, hogy mekkora pótdíj jön rá a kgfb díjra? Az új biztosító, MABISZ? Előre is nagyon köszönöm a válaszát!
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
GFB and CASCO insurance renewal
2024 szeptember 17.
Kategória:
Kötelező biztosítás, Casco biztosítás
Kérdés:
Good morning, I have received the quote for the renewal of the two insurances GFB and Casco (GENERALI insurance n.94005005055574400 and n.94105005055575100). Before paying I would like to clarify that although I am the ONLY owner of the car, the car could sometimes be driven by others, born between 1955 and 1998. With respect to this clarification, I ask to receive the corresponding quote. Thank you. Alessandro Villa (CLB ID. 2590333)
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
GFB and CASCO insurance renewal
2024 szeptember 17.
Kategória:
Kötelező biztosítás, Casco biztosítás
Kérdés:
Good morning, I have received the quote for the renewal of the two insurances GFB and Casco (GENERALI insurance n.94005005055574400 and n.94105005055575100). Before paying I would like to clarify that although I am the ONLY owner of the car, the car could sometimes be driven by others, born between 1955 and 1998. With respect to this clarification, I ask to receive the corresponding quote. Thank you. Alessandro Villa (CLB ID. 2590333)
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Értékcsökkenés kártérítes
2024 szeptember 17.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Szakértő! Kb. 3 éve összetörték az autómat. Az autó akkor 18 éves volt. Jogosult vagyok e értékcsökkenési kártérítésre?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
zöldkártya
2024 szeptember 17.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Zöldkártyára lenne szükségem hol tudok hozzájutni?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
CASCO biztosítással kapcsolatos probléma
2024 szeptember 17.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt CLB! Kötelező és CASCO biztosítást váltottam a NETRISK alkuszon keresztül. Az Allianz Biztosítótól az UNIQA Biztosítóhoz. A szerződéseim felmondását az Allianznál a Netrisk intézte felmondási határidőn belül,de sajnos nem írták bele a CASCO szerződésem felmondásának Allianz-os alszámát (ezt én nem tudtam), így az Allianz a Casco szerződésem nem törölte, csak a KGFB-t. Viszont az UNIQA Biztosítónál befogadták mindkettőt, és be is fizettem az éves díjat, tehát élő szerződések. Viszont az Allianz kiküldte a fizetési felszólítást, és értesítettek, hogy nem áll módjukban törölni a régi Casco szerződésem náluk. Mit tegyek? Behajthatják rajtam jogi úton, ha nem fizetem be (több mint 300.000 Ft)? Jogilag lehet egyáltalán 2 élő CASCO szerződés ugyanarra a gépjárműre? Köszönöm a válaszukat! Tisztelettel: Szmutkó Zsuzsanna
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
bónusz átvitel másik autóra
2024 szeptember 17.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Szakértő ! Két személyautó tulajdonosa és üzembentartója vagyok. Az egyik motorhibás lett, értékesíteni szeretnénk, de addig is jó lenne a rajta lévő B10-et átvinni a másik működő autóra. (Az értékesítés valószínűleg elhúzódik.) Megoldás lehet erre a helyzetre, ha a hibás autóra üzembentartóként a férjemet bejelentenénk ? Akkor a B10-et átvihetem a jó autóra ? A jó autónak márciusban van évváltása a kgfb-ben, ezt meg kell várnom, vagy előbb is módosíthatom a biztosítást ? Köszönettel: Gécziné Villányi Judit
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Kgfb
2024 szeptember 16.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Üdv.A kérdésem az lenne,hogy 3db.gépjárművemet átíratnám kiskorú gyermekeim nevére,én vagyok a tulaj a nevemen van a kötelező bizt.és mindhárom gépjárműnek maradnék az üzembentartója,így ha átíratom kell-e új biztosítás,vagy maradhat így ahogy van?Egy személygk.egy tehergk.és egy mezőgazd.traktor. köszönöm a választ
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Kárigény
2024 szeptember 13.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Szakértő! A véleményét szeretném kérni, hogy egy olyan gépjármű gázolt el egy embert, aki elhunyt egy ingatlan területén belül, mely adás-vételi szerződéssel rendelkezett, de még nem történt meg a névre írása és kgfb-vel nem rendelkezett. Járóképtelenül lett vásárolva és a javítás után történt a szerencsétlenség. Kérdésem, hogy a MaBiSz nak mennyi lehet reális követelése az elkövető/tulaj felé és hogyan számolható ki? Válaszát köszönöm!
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Kárügyintézés
2024 szeptember 11.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Tiszelt Szakértő! 2024.08.16-án délután történt a balesetünk. (Károkozó fékezés nélkül belecsapódott az álló gépjárművünkbe.) Online jelentettük be a kárt, augusztus 22-én kijött a kárszakértő megtekinteni a gépjárművet. Augusztus 29-én megkaptuk a pótszemléről készült jegyzőkönyvet (gazdasági totálkár), azóta se vette fel velünk a biztosító a kapcsolatot. Telefonos ügyfélszolgálaton egy általános tájékoztatót kaptunk, miszerint nem kezdhetjük el a gépjármű javíttatását, szerelőhöz se lehet elvinni, meg se mozdulhat az autó, amíg le nem zárul a kárügy. Jelenleg a férjem nem tud dolgozni, mert a munkájához feltétlen szükséges az autó. Ebben az esetben mit tehetünk? Tényleg várnunk kell még heteket (esetleg hónapokat?), hogy elkezdhesse a szakember a helyreállítást? Esetleg a biztosító megtéríti a kiesett jövedelem egy részét? Ha mégis elkezdjük megjavíttatni az amúgy gazdasági totálkárra becsült gépjárművet, a biztosító elállhat a kártérítés kifizetésétől? Tehetünk bármit is annak érdekében, hogy kicsit gyorsítsuk a kárügyintézés folyamatát? Válaszát előre is köszönöm!
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
kártörténet
2024 szeptember 10.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Szeretnék új cascót kötni, (eddig nem volt) és nem emlékszem melyik évben okoztam utoljára kárt. 3 vagy 4 éve kb. A kalkulátorok kérik ezt az adatot napra pontosan. Megvan a kártörténeti azonosító számom, de hol tudok ennek utána járni? Már nem tudom, hogy abban az évben melyik biztosítónál volt a KGFB-m. Válaszát előre is köszönöm!
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Az Ügyfélkapun keresztül lehetőség van adatigénylésre a Jármű szolgáltatási platformon, ahol megtekinthetők a korábbi balesetek pontos dátumai és egyéb részletei.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Kérdéses felelős
2024 szeptember 10.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Üdv! Sajnos sikerült részt vennem egy közlekedési balesetben, ahol nem vállalták a felelősséget a kárügyintézéséhez! Volt 2 rendőr akik nem tudták megállapítani hogy ki a felelős... Elvileg írtak jegyzőkönyvet de nem írtunk alá semmilyen papírt. Nekem van egy videófelvételem de nem kérték még be a rendőrök! A kérdés az az hogy tudnám minél hamarabb felvetetni a kárt? Az autó kell, mindennapos használatban van. Próbáltam online kárbejelentővel de ahoz szükséges lenne a kék/sárga kitöltött adatok ami ugye nem lett kitöltve mert rendőri intézkedés volt. Igazolást kaptam a biztosítási eljárás lefolytatásához de személyes adat nincs, gondolom érthető okokból. Mi ilyenkor a teendő? Válaszát előre is köszönöm
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A rendőrségtől kapott igazoláson szereplő adatokkal a MABISZ honlapján kérheti ki a károkozó biztosítójának adatait és indíthatja a kár rendezést.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

előzetes CASCO
2024 szeptember 05.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Szakértő! 2019-ben Romániában vétlen félként voltunk egy közúti baleset részesei, összetörték az autónkat. A román károkozó román kötelező felelősségbiztosítását a biztosítója visszaigazolta. Az autónk javításának meggyorsítása, valamint annak érdekében, hogy a tényleges javítási költség ismeretében adjuk be a pontos kártérítési igényt, azt javasolták, hogy a SIGNAL biztosítónál (akinél a kgfb-nk is volt akkor), az érvényes saját CASCO biztosításunk terhére, előzetes CASCO-ra javíttassuk meg az autót. Ehhez viszont a 100.000 Ft önrészt nekünk kellett befizetni azzal az ígérettel, hogy azt majd a biztosítótól visszakapjuk. A román biztosító 2019 óta nem fizet, azóta felszámolás alatt áll, az ügyünkben per folyik ellene, illetve jogutódja ellen a Signal biztosítóval perközösségben, mivel a Signal sem kapta meg a javítási költséget. Kérdésem, hogy megállja-e a helyét Signal azon állítása, mely szerint ők nem fizetik ki nekünk az előzetes CASCO ügyintézése során befizetett 100.000 Ft önrészünket, csak ha a román fél fizet. Véleményünk szerint mi kizárólag a Signallal voltunk szerződésben és nem kell, hogy érintsen/érdekeljen bennünket, hogy az okozó fél milyen biztosítójával hogyan kell egyezkednie a mi biztosítónknak. Korábban egy hasonló esetben a lengyel károkozónk elismerő nyilatkozata alapján a saját biztosítónk mindent intézett, nekünk a háttérfolyamatokról semmilyen információnk nem volt, nem is kellett, hogy legyen. Ebben az esetben viszont a Signal mellett, az AVUS, a VanAmeyde közvetítő cégekkel is kapcsolatban vagyok/voltam, illetve még azt is javasolták én vegyem fel a kapcsolatot a román biztosítóval (lehetőleg románul) a kifizetés sürgetése érdekében. Többszöri panaszbeadványom ellenére sem hajlandó a Signal megtéríteni részünkre az önrészt. Másik kérdésem, hogy jogos-e hogy a Signal nem hajlandó kármenetességi igazolást kiadni. A fenti előzmények után ugyanis biztosítót kívántunk váltani, de az új CASCO biztosítás megkötéséhez nem ad ki a Signal kármentességi igazolást, pedig nem volt semmilyen károkozásunk, arra hivatkozva, hogy a náluk akkor érvényben lévő Casco szerződésünkön egy káresemény található (a fent vázolt vétlen félként részes baleset során előzetes Cascora javíttatott autó, ami normál esetben kgfb keretein belül kellett volna, hogy rendeződjön, szerepel káreseményként a nevünkön). Csak akkor hajlandók kármentességi igazolást kiadni, ha a román fél fizet és a 100.000 Ft önrészt visszakapjuk. A fentiek eredményeként tehát évek óta nem kapjuk vissza az önrészt, továbbá kármentességi igazolás hiányában csak lényegesen magasabb díjért tudunk Casco biztosítást kötni, így önhibánkon kívül duplán ért kár bennünket. Kérem, adjanak tanácsot, mit lehet tenni az önrész, illetve a kármentességi igazolás megszerzése érdekében?
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Helyesen döntöttek amikor előzetes kárrendezést kértek cascojuk terhére a Signal biztosítótól. Jelen állás szerint amíg a Román biztosító jogutódja nem rendezi a jogalapot és téríti meg a Signál biztosítónak a cascojukra kifizetett kártérítés összegét, addig a káruk casco kárnak minősül. A Signál biztosítónak is gazdasági érdeke, hogy mielőbb pont kerüljön az ügy végére és rendezhesse az önrészt és a kármentességi igazolást.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Megosztottan fizetne a felelősség biztósító
2024 szeptember 04.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Új autónknak Kecskeméten a parkolóban nekünk jött egy másik személygépkocsi. Elismerte a felelősségét, kitöltöttünk egy baleseti bejelentőt. Azóta lassan eltelt 3 hónap, a biztosító először 50-50 százalékos felelősséget állapított meg, aztán kért tanú meghallgatást és még azóta sem válaszolt. rendőrség is kint volt, ott is elismerte a károkozó, hogy figyelmetlen volt4 Milyen jogi lehetőségeim lennének a kár rendezésével kapcsolatban, hova tudnék fordulni? Két hónapos volt az autónk amikor nekünk jöttek, 2400 km volt benne!
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Kármester szolgáltatásunkon keresztül szakértői segítséget kaphat az ügy lefolytatásához.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Casco elhunyt tulajdonos esetén
2024 szeptember 04.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Szakértő, Édesapám sajnos elhunyt és az ő autóján még élő és kifizetett Casco-biztosítás van. Az autót én vezettem, mikor baleseteztem vele, természetesen rögtön bejelentettük Cascora. Kérdésem, hogy a hagyatéki még bőven odébb van, így egyelőre minden az ő nevén van még. Fizetni fog így a biztosító? Válaszát előre is köszönöm!
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Élő és díjjal rendezett biztosítás esetén fog fizetni a biztosító, de a hagyatéki végzésre szükség lehet hozzá.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Oldalak